2011年2月12日星期六

「福音詩歌之王」:向高處行

http://www.hymncompanions.org/Jan/02/stream.php

我今前往高處而行,靈性地位日日高昇;
當我前行禱告不停,求主領我向高處行。

世上充滿疑慮恐怖,非我所願常居之處;
別人或願世間久住,但我祈求更高之處。

雖然魔鬼暗箭猛攻,屬世生活,何足輕重!
憑信得聞快樂聲洪,天上聖徒所發讚頌。

我必上昇穹蒼極境,進入天堂榮華美景,
如今我靈祈禱不停,求主同行直到天庭。

(副歌)
求主助我,使我堅定,憑信站在天上樂境;
我心嚮往更高之地,求主領我向高處行。

Higher Ground

Im pressing on the upward way
New heights Im gaining every day
Still praying as Im onward bound
Lord, plant my feet on higher ground

Refrain
Lord, lift me up and let me stand
By faith, on Heavens table land
A higher plane than I have found
Lord, plant my feet on higher ground

My heart has no desire to stay
Where doubts arise and fears dismay
Though some may dwell where these abound
My prayer, my aim, is higher ground

Refrain

I want to scale the utmost height
And catch a gleam of glory bright
But still Ill pray till Heavn Ive found
Lord, lead me unto higher ground

Refrain

"許多時候苟安現狀,尤靈命更懶上一層樓,貪於平地的安樂,而失卻拓廣心靈高瞻遠矚之機。 讓向高處行,崎嶇山嶺可鍜鍊心志,高處能使我們與神更親近,生命更豐富。"

"讀者,你覺得平原太窄小麼?上山去罷,住在那裏,在那裏發展罷,在那裏你可以從盤石中得蜜,從地中得寶藏。 --譯自日誠報(Daily Devotional Commentary)"

沒有留言:

發佈留言